Over ons

Wie we zijn?

Net als jij runnen wij als ZZP’ers een klein bedrijfje. We doen dat omdat we geloven dat B2B in de toekomst steeds meer F2F wordt en niemand meer zit te wachten op nutteloze overheadkosten van grote, glossy accountantskantoren.

Wat we doen?

Een goede ZZP administratie is heel belangrijk voor jou als ondernemer. Op de eerste plaats vanwege de wettelijke verplichting om een administratie bij te houden die past bij jouw onderneming. Niet alleen kun je op die manier zaken als de inkomstenbelasting en BTW gemakkelijk opgeven, ook weet je zo wat er binnen jouw bedrijf speelt zodat je daar op elk moment op kunt inspelen.

De basisgegevens (het grootboek, de debiteuren- en crediteurenadministratie, voorraadadministratie, in- en verkoopadministratie en loonadministratie) moeten zeven jaar bewaard blijven en uiteraard doen wij dat digitaal voor je. Je kunt hierbij denken aan:

  • offertes
  • inkomende- en uitgaande facturen
  • urenregistraties
  • kilometerregistratie en bonnetjes
  • afspraken en contracten
  • bestanden

Als ondernemer moet je ieder jaar voor jouw aangifte inkomstenbelasting (IB) of vennootschapsbelasting (VpB) jouw winst aangeven. Als je medewerkers in loondienst hebt, moet je bovendien aangifte doen voor de loonheffingen (loonbelasting/premie volksverzekeringen, premies werknemersverzekeringen en de inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet). Je bent ook verantwoordelijk voor het in rekening brengen en terugvragen van de BTW en de intracommunautaire prestaties via de aangifte omzetbelasting. Al deze zaken kunnen we voor je doen, afhankelijk van wat jij zelf graag wilt.

Wat doen we NIET?

Naast het inrichten en bijhouden van jouw administratie, voeren wij de interne controle uit op de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de geboekte posten. We voorzien je van advies, je krijgt van ons tussentijdse financiële rapportages, we stellen de jaarrekening met toelichtingen en we dienen de belastingaangiften voor je in. Maar uiteraard blijf je richting de belastingdienst zelf eindverantwoordelijk en aansprakelijk voor hetgeen je bij ons aanlevert.  

Wat kost het?

F2F BASIS

50 Per maand
  • Inboeken transacties d.m.v. Excel template
    -Inkoopfacturen
    -Verkoopfacturen
    -Banktransacties
  • Zelf Factureren
  • Verwerking administratie 1x per kwartaal
  • Financiële rapportages 1x per kwartaal
    -Balans
    -Winst & Verlies
    -Openstaande crediteuren
    -Openstaande debiteuren
  • BTW-aangifte
  • IB-aangifte

F2F PLUS

70 Per maand
  • Alles uit F2F BASIS
  • Versturen verkoopfacturen d.m.v. Excel template
  • Verwerking administratie 12x per jaar
  • Financiële rapportages 12x per jaar
  • Online 24/7 toegang tot eigen boekhouding via cloud en app

F2F COMPLEET

90 Per maand
  • Alles uit F2F PLUS
  • Debiteurenbeheer
  • Aanlevering betaalvoorstel crediteuren
  • Aanleveren d.m.v. Excel template hoeft niet
  • Verwerking administratie binnen 48 uur
  • 24/7 ondersteuning en persoonlijke advisering

Voor elk pakket geldt:

– geen bijkomende kosten;

– gratis opsturen van administratie;

– aangiften omzetbelasting & inkomstenbelasting;

– externe controle;

– geen opzegtermijn.

Waarom F2F?

Waarom is F2F de beste keuze voor jou? 

Omdat de wereldwijde trend van flexibilisering niet meer te stoppen is, waardoor de concurrentie tussen ZZP’ers en kleine ondernemingen steeds meer toeneemt en tarieven onder druk komen te staan. Je focust je dan liever op de kwaliteit van je geleverde werk en ruimt tijd in voor persoonlijke groei en acquisitie.

En hoe kunnen wij je helpen?

Op de eerste plaats door je te ontzorgen op administratie gebied. Stuur je ons per omgaande jouw inkoopkosten en je gefactureerde omzet toe, dan ontvang je maandelijks een financiële voortgangsrapportage. Als je wilt verzorgen we ook jouw BTW-aangiften, de jaarrekening en IB- of VpB-aangifte. Daarnaast nemen we graag werk voor je uit handen, door het beheer van jouw crediteuren & debiteuren en het detalingsverkeer van je over te nemen. Jij bepaalt zelf hoe je het geregeld wilt hebben, je mag natuurlijk ook alles in 1x aan het einde van het jaar bij ons aanleveren. 

En F2F betekent voor ons ook ‘Face to Face’ als je prijs stelt op een meer frequente en persoonlijke aanpak!

Wat hebben we nodig?

We ontvangen graag alle inkoop- en verkoopfacturen, bonnetjes, uren- en kilometerregistraties, contracten en dergelijke. Het moment en de wijze waarop je bij ons aanlevert, hangt samen met jouw abonnementskeuze, kies je bijvoorbeeld voor F2F COMPLEET dan ontvangen we ze graag per omgaande. 

Bij abonnement F2F BASIS krijg je van ons een template, waarop de je inkomende en uitgaande facturen voor ons invult. Voor het boeken van jouw bankafschriften, kunnen we een directe koppeling naar ons administratiepakket maken en als je zelf al met een facturatie-app werkt, dan doen we dat ook.

Welke abonnement je ook kiest, als we jouw documenten ontvangen hebben via financien@flex2flexadministraties.nl, wordt de veiligheid en privacy ervan door ons gegarandeerd!

Leer ons kennen

Flex2Flex Administraties is een echte netwerkorganisatie. Naast onszelf huren we indien nodig ook ZZP’ers in bij pieken in onze werkzaamheden en bij specifieke technische vraagstukken. Dat laatste kan uiteraard ook altijd op verzoek van en in overleg met jouzelf.